Lokale Winkels

Lokale winkels verdienen zonder meer een plekje in de winkelstraat.

Waarom??? Nou dat leest u hier!:

  • Lokale winkels verkopen lokale of bijzondere producten. Bijvoorbeeld een boekwinkel die boeken over de streek verkoopt, of een kledingwinkel die kleding verkoopt wat niet overal word verkocht. Lokale ondernemers kopen in op basis van wat hun klanten willen, en zorgen ervoor dat hun assortiment daarop aansluit.                                                          
  • Zonder de lokale winkelier is de winkelstraat een stuk saaier. Stel je voor: in iedere winkelstraat dezelfde H&M, Ici Paris en Mac Donalds. Beetje saai toch? Alhoewel elke keten met recht zijn eigen klanten trekt, zijn de lokale ondernemers die kleur aan de winkelstraat geven. Want als overal dezelfde winkels zijn, wat onderscheid de ene stad dan nog van de andere? De lokale winkels zorgen voor verrassing, onderscheid een nieuwe ontdekking! Het zijn de winkels waar je vroeger als kind het plakje worst kreeg of waar je je eerste zakgeld besteedde. Dat maakt het uniek, winkels om te koesteren dus!

 

  • Lokale bedrijven en winkels steunen vaker de lokale omgeving! Uit onderzoek is gebleken dat lokale ondernemers voor 70% een bijdrage levert aan bijvoorbeeld de plaatselijke sportverenigingen, evenementen of schoolactiviteiten. En dat het meer oplevert dan dat de overheid de evenementen of verenigingen steunt. Het zijn met name de plaatselijke ondernemers die de schouders zetten onder het creëren van lokale samenwerking om zo de lokale omgeving een boost te geven. Daarmee: Geld wat je uitgeeft bij lokale bedrijven, blijft langer in de lokale gemeenschap! ( dat betekent ook sterkere lokale economie en meer lokale banen.  

 

  •  Lokale winkels bieden gemak! Je hoeft niet voor elk boodschapje een half uur te reizen. Het kost daarom minder tijd en zorgt voor meer gemak! Want vaak kun je vlakbij de winkel parkeren, zodat je niet een heel eind met dingen hoeft te sjouwen.

 

  • Je bent als klant geen nummer! Uitspraken als: ‘Dat zijn de regels van ons bedrijf en mag daarvan niet afwijken’, die zal je bij lokale winkels veel minder snel horen. Vaak sta je tegenover de eigenaar of medewerker die daar al jaren werkt. Mensen die weten hoe belangrijk jij als klant bent, en graag een stapje extra voor je zetten. Lokale winkels nemen meer tijd om de klanten te leren kennen. Grote kans dat ze je naam nog herkennen, als je de volgende keer weer binnen stapt.
  • Lokale winkels hebben een vracht aan expertise. De medewerkers die al jarenlang bij de lokale winkels op de vloer staan, hebben vaak ook een vrachtlading aan kennis, die ze graag aan de mensen vol passie overdragen. Eerlijk gezegd is dat soort kennis onmogelijk te evenaren door ketens die ervoor kiezen, vooral goedkoop personeel te zoeken! Lokale winkeliers moeten experts zijn in hun vakgebied om te concurreren. Passie voor het product is dan ook iets wat zelfstandige ondernemers verbindt: de bloemist weet alles over bloemen, de kaasboer weet alles van kaas en bereiding ervan. Dat betekent dat jij als klant het best mogelijke advies krijgt.

 

  •  Lokale winkels zorgen voor vernieuwing. Er zijn heel at familiebedrijven in de detailhandel te vinden, maar ook vele jonge ondernemers! En die nieuwkomers zie experimenteren vaak flink! Als met nieuwe concepten, ideeën of andere dingen, waardoor het weer een verfrissend nieuw beeld geeft.

 

Tot ziens in Oostburg, of ons volgende blog!